FC Nörtit -vaakuna
SubTV

insinöörejä...

eppi6 22.04.2006 23:37
Ku teistä suurin osa on insinöörejä niin saisko keltää mielipidettä mitä on tykänny ja millasta työtä tekee? Niin ja missä on opiskellu...
#7 Harri Paavola 22.04.2006 23:42
Minä taidan olla porukan ainoo imppuopiskelija, Rasi opiskelee sitten dippainssiksi.

Opiskeluista en oikeastaan pidä kamalasti, niiden sisältö on vähän väärin suunniteltu. Ne hetket tosin mitkä on kivoja, onkin sitten toooosi siistejä. Duunit mitä olen tehnyt, on ollut oikein rentoja. Aikaisemmin olin terveysteknologian alan firmassa elektroniikkahommissa, nyt duunailen verkkopalveluja.

Elektroniikkahommat oli todella mukavia, eikä vähiten loistavan työilmapiirin takia. Nyt kun teen koulun verkkopalveluja, olen juuri niissä hommissa mitä olen aina halunnut tehdä. Nautin joka hetkestä, täysillä. Palkka tosin ei ole hyvä, mutta muuten tykkään kympillä.
eppi6 22.04.2006 23:45
tienaako diplomi-insinöörit paremmin vai? missä opiskelit? ku mietin kannattaako lähtee helsinkii vai jäädä tampereelle...
#7 Harri Paavola 22.04.2006 23:48
Juu, DI:t tienaa inssejä paremmin. Opiskelen vieläkin, Helsingin ammattikorekeakoulu Stadiassa. Tampereen AMK on ainakin tietotekniikan saralla yksi parhaista ammattikorkeakouluista, ellei paras, joten sinne jääminen on ihan hyvä idea.
eppi6 22.04.2006 23:50
Tää tietotekniikka ei ehkä oo se ala minne haluan. mut ainaki sais asua ilmaseks ja koulu olis kävelymatkan päässä. Onko teijän koulussa mitään kastejuttua? ku tampereella kastetaan tammerkoskeen...
#7 Harri Paavola 22.04.2006 23:56
Eiköhän sitä mieli muuttaa pois kotoa opiskelujen aikan, tai ymmärsin tosta ilmaisesta asumisesta että vanhempien luona asuisit.

Onhan noille uusille opiskelijoilla kaiken näköstä kastetta, mutta ei mitään sellaista että niissä katuisi. On tursajaiset, haalarinkastajaiset, uusien opiskelijoiden päivää ja läjä muita bileitä. Tursajaiset on ehkä se the juttu.
eppi6 22.04.2006 23:58
tursajaiset? onhan siinä puolen sa ku ilmaiseks sais asua ja kaikki ruuat ym. Ja äitikin pesis pyykkiä. Mutta itsenäistymisen halu on aika kova jo... :D
#7 Harri Paavola 23.04.2006 00:00
Tursajaiset on oikeastaan sama kuin yliopistojen fuksiaiset. Erilaista rastikierrostyyppistä dokaamista ja hölmöjä tehtäviä.
eppi6 23.04.2006 00:03
joo kuulostaa tyhmältä. No tampereella kastetaan hyiseen tammerkoskeen kylmänä vappuna. ei sekään hirveen fiksua oo... nyt kun tänä vuonna ilmat on ollu ihan hirveen kylmiä että sääliks käy...
sivuhuutelija 23.04.2006 09:59
Ajat puhuu siis stadian tekniikasta, totesi Tampereen AMK:n hyväksi ja kastejutuissa eppi6 on Tampereen teknillisen yliopiston jutuissa. Noi koulun aloittavien perinteet on tunnetusti amk ja tkk/yo puolella hiukkasen eritapaisia.
#1 Antti Rasinen 23.04.2006 14:15
Palkasta sen verran, että paljon riippuu tyypistä itsestään sekä tietysti työpaikasta. Tiedän ikäisiäni insinöörejä ja vähemmänkin koulutettuja, joilla on meikäläistä paljon lihavampi palkkapussi.

Opiskelupaikkaa tärkeämpää on melkein se, että pitää siitä mitä opiskelee, ja toivottavasti myös siitä, mitä tulee vanhempana tekemään työkseen. Itse tuskin tykkäisin mistään monotonisesta saman nupikan vääntämisestä, vaikka rahaa tulisi kuin roskaa.

Lisäksi: Tammerkoskeen dippaamista ei kannata pelätä. Hyvät kaverit ympärille, hyvä fiilis päälle ja plumpsis! Ei siinä ole tarkoitus kärsiä vaan hetkosen imaista adrenaliinia suoneen ja sit onkin kiva jatkaa wappua =) (Ennemmin menisin koskeen kuin kiipeäisin taas kallionkielekettä :-)
#16 Vili Sikiö 23.04.2006 20:30
Mä olen muuten kanssa insinööri. Ilman diplomia. Ero teknikon, insinöörin ja dippainssin välillähän on se, että teknikko tietää miten asiat tehdään, diplomi-inssi miksi asiat tehdään ja insinööri ei tiedä mitään.

Suomessa insseillä on palkat ihan ok, ei niillä rikastu, mutta eipä työllä muutenkaan suomessa sallita ihmisten rikastua. Itse valitsin vielä raskaamman tien, ja työskentelen virossa, joten palkkani on noin kolmasosa suomalaisesta vastaavasta.

Myös opiskeluni suoritin vaikean kaavan mukaan, eli aloitin suomessa, josta vaihdoin tanskaan vaihto-oppilaaksi jonka jälkeen vaihdoin koulua ja päädyin tanskaan opiskelemaan koko tutkintoa, jonka jälkeen lähdin viroon vaihto-oppilaaksi jonka jälkeen jäin tänne työharjotteluun ja sitten vielä töihin. Eli kolmessa maassa viidellä eri kielellä on tullut opiskeltua. Valmistuin viime kesänä. Parin vuoden päästä voiskin taas mennä kouluun.

© 2005-2006 Iron Maidenin jätkät olivat kalassa. Bruce osoitti taivaalle ja kysyi Steveltä: Mikä lintu? Steve siihen, että lokkihan tuo. "Höh, ei siis haikara" toteaa Bruce pettyneenä.