FC Nörtit -vaakuna
SubTV

Miten iskeä nörtti?

Edellinen 1 2 Seuraava
cosmikki 19.04.2006 21:32
Olisiko toimivia vinkkejä miten naisen tulisi lähestyä nörttiä, ilman että tämä juoksee karkuun, mutta niin että tekee lähtemättömän vaikutuksen? Kannattaako panostaa johonkin datasanastoon, vai riittääkö panostus ulkonäköön? Kiinnostuvatko nörtit useimmin itsensä kaltaisista naisista vai mikä vetoaa? Tätä olen pohtinut jo pidemmän aikaan. Olkaa ystävällisiä ja valaiskaa tietämätöntä :)!
#7 Harri Paavola 19.04.2006 21:39
Ei kannata panostaa "datasanastoon", jos ei oikeasti ole itsekin nörtti, tai muuten tiedä niistä asioista. Nörtit, kuten varmaan kaikki muutkin ihmiset, tykkää aidoista mimmeistä ja kundeista.

Mun mielestä ihan vaan "moi" on aika varmaa kauraa kun iskemisestä puhutaan. Jos toinen on hiljaisempaa sorttia, täytyy ehkä alkuun pitää itse yllä keskustelua, ettei homma menisi vaivaantuneeksi hiljaisuuteen tuijotteluksi.
#16 Vili Sikiö 20.04.2006 09:36
Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että suora lähestyminen aiheuttaa kohteen täydellisen lukkiutumisen useaksi minuutiksi. Nörtti ei tarkoita hiljaisuudella mitään pahaa, mutta ei vaan osaa palata todellisuuden tälle tasolle. Suosittelen hienovaraista ja pitkäjänteistä lähestymistä.

Mutta ehkä legendaarisimpia temppuja on tietysti: "Mä tarvisin vähän apua mun tietokoneen/stereoiden/digiboksin/leivänpaahtimen/television... kanssa" :D Mutta tätä ei tietenkään pidä väläyttää ensimmäisenä repliikkinä, vaan kannattaa ensin hiukan yrittää tutustua ko. henkilöön :)
#13 Erno Hentonen 20.04.2006 09:41
Mielenkiintoista, että pojilla on edes jotain hajua asiasta. Mä en ainakaan tiedä yhtään miten nörttejä isketään, kun en nörttinä hallitse muutenkaan iskemisen saloja.
#4 Janne Pikkarainen 20.04.2006 09:54
Epätoivoinen nörttisanaston ilmoille syytäminen toki on hellyyttävää ja sulattaa paatuneimmankin nörtin sydämen. Mutta kannattaa mieluummin olla oma itsensä, sillä pääsee pitkälle! Ja Vilin ehdottama "Hei tuu korjaa tää mun temppuileva rakkine" on toki hyvä tapa päästä alkuun - siinä samalla kun odottelee nörtin korjaavan jotain, voi jutella sille mukavia ja kantaa vaivanpalkaksi syötävää & juotavaa.

Kannattaa kuitenkin harkita tarkasti, haluaako omaa kotinörttiä. Mielenkiintomme voi siirtyä luvattoman helposti esimerkiksi vilkkuviin värivaloihin, hienoihin erikoisefekteihin tai omituisiin teknoleluihin. Siinä sitä sitten onkin naisella tekemistä, että saa nörtin mielenkiinnon käännettyä itsensä puolelle. Lisäksi koneen ääreltä pikkutunneilla kuuluva naputtelu ja kelmeänä hohtava monitorinvalo voi häiritä kunnollisen naisen kauneusunia.

Toisaalta on meissä hyviäkin puolia. Todella paatunut nörtti, joka ei ole koskaan nähnytkään naista muuten kuin pikselikuvissa on sängyssä kuin vanha, nykyvirusten kanssa yhteensopimaton tietokone: hidas, mutta taatusti virustartuntaa saamaton ja siksi turvallinen vaihtoehto.
#13 Erno Hentonen 20.04.2006 12:51
Janne, ei ehkä kannata mainostaa olevansa turvallinen vaihtoehto. Ainakin meikä on huomannut, että se on tässä kontekstissa synonyymi tylsälle :D. Tosin sitähän me nörtit ollaan ulkopuolisten mielestä, mutta ei sitä varmaan mainostaa kannata :P.
#21 Sebastian Karlsson 20.04.2006 15:43
Pistetäänpä tähän väliin pieni galluppi: Jos olisit käyttöjärjestelmä, niin mikä näistä vaihtoehdoista olisit? Windows, Mac, Max vai kenties Linux?

Antoisia hetkiä
T: loppuunpalanut nörtti
#12 Mikko Helin 20.04.2006 16:20
Mä olisin vanha MS-Dos 6.22 with supplemental disk. ehkä mukana sais olla Win 3.11
#4 Janne Pikkarainen 20.04.2006 16:23
Sebu: Mä olisin VMware vaikkei se käyttis olekaan -- olen sen verran kameleontti, että vaihdan nahkaani virtualisoinnin avulla helposti.
#2 Peter Laakso 20.04.2006 18:42
Jos olisin käyttöjärjestelmä... hmm

oli tarkotus vastata lyhyesti linux, mutta sitten rupesin miettimään:

- En osaa hyödyntää elimistöni koko muistikapasiteettiä.
- Tuen vain yhtä suoritinta.
- En pysy käynnissä kovin montaa päivää peräkkäin.
- Moniajo kykyni ovat aika primitiivisiä.
- Pyrin tarjoamaan suojatun tilan kaikille, mutta monesti kyllä muistit menevät sekaisin.
- Olen hyvin laitteistoriippuvainen, tietääkseni toimin vain yhdellä alustalla.
- Minua ei valmisteta eikä myydä enää ja lähdekoodinikin on hukkunut jo aikoja sitten.
- Käsittääkseni minun kopioiminenkin on kielletty.

nojoo, eli en kyllä taida olla linuxi...
#9 Mika Tähtinen 20.04.2006 19:11
Jos olisin käyttöjärjestelmä niin en tulis pois sleep modesta.
#8 Kari Hyvönen 22.04.2006 10:26
Tää nörtti pitää ainakin suuresti siideristä ja elokuvista, eli näillä on allekirjoittanut ainakin helposti houkuteltavissa ansaan.
Datasanastoon ei kannata panostaa, jos ei oikeasti tietokoneista tiedä mitään. Perusasiat, kuten googlen käyttö, musiikin soittaminen, sähköposti yms on kuitenkin syytä opetella, ennen vakavampaa tutustumista, ettei nörtti tunne oloaan täysin vieraaksi.
Ps. älkää pyytäkö korjaamaan "rakkinetta", vaan tietsikkaa, tietokonetta tms. Moni nörtti ottaa koneen mollaamisen herkästi henkilökohtaisena loukkauksena.
#13 Erno Hentonen 22.04.2006 14:40
Mä oon muuten totaalisesti eri mieltä ton tietokone korjaamis-taktiikan toimivuudesta. Ainaki henkilökohtaisesti tulee otettua noi tietokoneongelmat suhteellisen ammattimaisesti, kun duuninakin niitä tekee. Jos joku kysyy multa ongelmaan ratkasua, niin emmä kyllä ajattele, että se on iskemässä vaan, että kone on oikeesti paskana ja sitten se korjataan. Toisekseen, jos en ihmistä etukäteen kunnolla tunne, niin voipi olla että ohjaan lähimmän korjausliikkeen tykö, koska tuo koneiden korjaaminen siviilissä ei kuitenkaan oo ihan niin hauskaa ku luulis.
norah 22.04.2006 21:59
Mutta kysymys kuuluu: voiko nörttejä iskeä jos ne ei käy ulkona vaan istuu koneella päivät pitkät...?Vai istuuko?
#7 Harri Paavola 22.04.2006 22:33
Mut ainakin voi tavata huolestuttavan usein Helsingin yöelämässä ;)
norah 22.04.2006 22:44
Ei kannata huolestua...itsekin tulee pyörittyä Helsingin yössä turhan usein.Sitä paitsi nyt on lauantai-ilta ja sä oot kotona;)
#7 Harri Paavola 22.04.2006 23:03
Oon aika rahaton nyt ja pitää säästellä vähän rahaa vappuun, siksi tuli kuiva viikonloppu. Viikon päästä on kuitenkin edessä monen päivän putki. :D
norah 22.04.2006 23:15
Joo sama täällä. Vappua odotellessa...millonkas meinasit aloittaa juhlimisen? :)
#7 Harri Paavola 22.04.2006 23:20
Taitaa tossa torstaina alkaa, viimeistään perjantaina. :)
P. Lintunen 20.05.2006 14:52
parhaiten nyrkillä.
Edellinen 1 2 Seuraava

© 2005-2006 Iron Maidenin jätkät olivat kalassa. Bruce osoitti taivaalle ja kysyi Steveltä: Mikä lintu? Steve siihen, että lokkihan tuo. "Höh, ei siis haikara" toteaa Bruce pettyneenä.